mandag 28. november 2011

Advent

Randi har laget en fantastisk adventkrans til oss.
Tiden er inne for julebrød og krydderbrød. Krydderbrødoppskriften er fra gamle Svolvær dampbakeri, og far min har skrevet dette ved siden av oppskriften: Bakt tusener i Dampbakeriet.
Jeg husker at min gamle bestemor pleide å bli hentet av bakeribilen for å stå noen timer i butikken hver dag. Hun likte å gi et krydderbrød i julegave til kjenningene sine, og etter et langt liv bak disken, kjente hun en stor del av kundegruppa... Far min prøvde av og til å antyde for henne at gavmildheten hennes gikk hardt utover salget, men hun var en myndig dame, så jeg tror ikke det nyttet. Hun gledet ihvertfall mange.

Onsdag 30/11 baker vi vanlig sortiment pluss:
  • Havrebrød
  • Julebrød
  • Krydderbrød
  • Safranboller (prøvebakst)
Velkommen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar