mandag 17. oktober 2011

Nytt og gammelt

Surdeigsbrød og Sandbergbrød representerer trend og tradisjon i Eldhusbakeriet. Mange sier at smaken på Sandbergbrødene minner om brødene deres mor bakte. Jeg har fått oppskriften hos far min, Olvar Sandberg, som drev bakeri i Svolvær, Dampbakeriet.
De sunne surdeigsbrødene er på full fart inn i norske bakerihyller for tiden.Jeg husker ikke at disse ble bakt i Dampbakeriet i min tid, men far min fortalte at tyskerne bakte utelukkende surdeigsbrød da de brukte bakeriets lokaler under krigen. Så en viss sammenheng er det...

Onsdag 19. oktober baker vi vanlig sortiment pluss
  • Spelt-/gulrotbrød
  • Grove rundstykker (Havre- och rågsandwichbullar)

Foreløpig ser helgebaksten slik ut:
Fredag 21. oktober: Vanlig sortiment pluss
  • Focaccia med grønn oliven
  • Spelt-/gulrotbrød
Lørdag 22. oktober: Vanlig sortiment pluss
  • Horn
  • Hvetestenger
Det kan bli endringer i planen etter hvilke bestillinger som kommer inn. Det er altså viktig å bestille for å være sikker på å få et bestemt brødslag.

Velkommen innom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar